destruktionsfeminism

   Jag köpte en makulerad bok för en krona från ett bibliotek utanför härnösand om destruktionsfeminism. Kan bli spännande, hehehe. Vi har diskuterat mycket genusfrågor här borta, och man vill ju gråta. Inte bara över det, utan också över hur sjukt världsbanken, världsvalutafonden, FN, EU och all annan global politik fungerar men jag tänkte droppa lite siffror för att jag har dem i huvudet just nu. 
   Jag hade till exempel ingen aning om att 99% av världens förmögenheter ägs av män, och att 90% av världens inkomster går till män. SJUKT!! Fast problemen är förstås större än i Sverige globalt. 
   Men jag är fortfarande inte mer feminist än maskulinist, jag är för jämställdhet först och främst.

Kommentarer
Postat av: Elin

Åhhh, samtidigt som jag känner att du kommer ha så otroligt kul i africa, se så sjukt mycket snygga afrikaner och antagligen bli en assnygg afrikan själv så sörjer jag lite i min själ att du bli borta från mig så länge!!! Men livet är långt, min kära! Do not despair! :D

Det är en sjuk värld. Vad är det med män, makt och pengar? Eller iofs, så är det nog samma med kvinnor bara att vi inte har någon makt och inte några pengar. skulle vi ha det skulle vi säkert göra samma sak, alltså inte dela med oss.

Jag blir ständigt så less på världen att jag drabbas av fantastiskt stor hopplöshet och bara vill... SKRIIIIIKA! Typ! Men du gör något! Det är asbra.



Detta blev nästan ett mail! Hahaha! Kaaapooow!! PUSS <3<3<3

2008-08-16 @ 19:20:26
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Cajsa

men det är ju det som feminism står för dummiz. jämställdhet på alla plan mellan alla slags människor.

2008-08-26 @ 11:47:00
URL: http://cajsi.blogg.se/
Postat av: mirre

feminism är jämställdhet som rör genus och jag gillar inte ordet efter som det bara innefattar det kvinnliga. Dessutom tycker jag det är viktigt att trycka på jämlikhet, alltså mellan individer oberoende av kön.

2008-08-27 @ 12:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0