heyheyheeey

   Hohohoho vilket kaos att packa alltså! Alla skriker olika råd till mig samtidigt som jag kryssar mellan malins flyktkartonger. Jag kommer att klä mig som största stolpskottet där nere. Men det är svårt, alla säger olika saker om klädkoden. Fast jag ska chansa säkert, jag kommer ju att vara lärare i det fattigaste området i Addis, och ju fattigare ju mer konservativa kan man väl tänka. Plus att jag inte vill verka som en oseriös backpackerturist.
   En sak som en föreläsare i Härnösand berättade för mig tycker jag var jättekul. Det är nämligen så att det är väldigt viktigt att vara hel och ren där nere (Etiopien). Slarvig frisyr och sådana grejer som vi kan tycka är snyggt tycker de ser jättepinsamt ut, så de har börjat kalla backpackers för white trash. Det roliga är att begreppet har spridit sig, så att bara något är äckligt så kan man kalla det white trash. Det tycker jag är kul hihihi.
   Idag var jag i Lötenkyrkan och berättade för församlingen vem jag är och var jag ska. Det är ju i princip de som betalar min resa, eller; EFS betalar och EFS´ pengar är till stor del gåvor.
   Nu har jag skapat en Etiopienblogg, men jag väntar med att länka den till jag har snyggat till den lite (eh okejdå, till elin har snyggat till den. Min tekniker och favorit)

Kommentarer
Postat av: Elin

Yes, jag ska snygga till den när du skickar mig lite lösenords och idéer :)

2008-08-24 @ 18:41:30
URL: http://hejhenning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0