DAGENS LISTA

   Dagens lista listar dagens favoritpatienter. Jättekul för alla som inte jobbar här att läsa.

1. Feministkvinnan. förstaplatsen går till den klart skönaste/oskönaste tanten jag mött. Med en kroppshydda på minst 200 kg och en röst som kan spräcka trumhinnor fyller hon alla kriterier för en förstaplats. Stjärna i kanten får hon för föreläsningen om den svenska sjukvården hon höll för mig samt för hennes kommentar: Hade jag varit MAN, då hade jag INTE behövt vänta såhär länge! (till saken hör att de hon väntade på inte hade någon aning om hennes könstillhörighet.)

2. Försynte mannen. Sötare andraplats får man leta efter hörni. Vi snackar en medelålders man. mager, kort. BLYG. kollar inte upp när han betalar ens. Men så, när han ska hem, alltså efter själva läkarbesöket, så råkar jag nysa precis när han går förbi och knappt hörbart piper han "prosit". utan att kolla upp. SWEET!!

3. Världens finaste äldre iranska man.  Var här med sin dotter, hon betalade och skötte allt snack, men sen innan de gick från disken log han och sa "JETESNEL. JEETESNEL." till mig. åh.


4. glada tanten. var jättehurtig och jätteförvirrad, gav mig fel frikort och grejer. Men vi skrattade och hade kul. "Ja jag är ju så förvirrad! Det kommer med åren vetdu!" Jag: "Det gör inget, jag är rätt förvirrad själv ibland!" Tanten: "ja GUUD ja!" HAHAHA jag tycker det var så kul att hon verkligen höll med mig så översvallande. Om att jag var förvirrad.


Kommentarer
Postat av: Cajsa

hahaha åh, din blogg förgyller min dag! (hihiii jag skrev (skrev hahaha) "frögyller")

2008-07-01 @ 14:25:23
URL: http://cajsi.blogg.se/
Postat av: Anonym

mirre. blogg. jobb. etipoien?? herregud. vad häftigt. alltså, etiopien. blogg och jobb är väl inte jättehäftigt, men det är etipoien.



!!

2008-07-02 @ 18:50:24
URL: http://lindamariamartinson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0